Att leva i en fel saga!


Varje människa lever sin egen lilla saga. De har sin dröm om hur de vill ha det.
Men när det gäller mig så lever jag i en fel saga, en saga som sätter stop, som stänger mina dörrar till min dröm. Jag lever i en annans saga och det värsta är att jag är fast i den. Jag kan inte göra något. Ibland önskar jag att min roll i sagan dog. Så sagan kunde få sin verklighet.

Men det bara fortsätter, fortsätter och fortsätter, med mig i den.

Hur ser din saga ut?
Hur ser dina drömmar ut?
Kan du nå dem?
Får du möjlighet att påverka dina drömmar/dröm.

Du kanske har flera små drömar istället för en stor.


Varför har jag ingen makt över min saga och min dröm. Därför att jag blivit lurad, jag var som en liten söt flicka som blir lurad av en äldre dam, eller andra personer för att äta det dödliga äpplet.

Det dödliga äpplet gav mig lycka, men med tiden medförde den även svårigheter, den smakade inte längre gott utan den medför bekymer, eftersom jag känner mig sjuk. Och kan inte påverka min friskthet. Jag är mellan sjuk och ibland vid soliga dagar frisk, men väldigt sällan för snabbt måste jag påminas av att jag biti i den dödliga äpplet, att jag blivit lurad och kanske till och med är.


Nog om sago berättelser :-) Ha en trevlig helg och njut av den sista helgen för denna vinter termin för nästa vecka så kommer vårens månad februari ( fast det är snö ute så är det ju en vår månad)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0