Städat!


Hei!
Nu har jag plockat undan tidningar och tejp rester och lite påsar och lagt i en säck. Det var ju överalt i hela lägenheten till och med i köket. Har också gjort lite mer uttryme i badrummet där jag lagt allt kartonger, plastburkar osv i en säck som tidigare sat i påsar. Nu har jag två säckar att slänga och det ser verkligen lite tommare ut. I köket har jag också städat och diskat ALL disk.

Min syster var ju här igår och sa som vanlig: DU har ju disk, jag slår vad om att du inte diskat det på några dagar. Och jag måste också erkänna innan sommarlovet skulle börja så hade jag mycket i skolan och disken satt nog en vecka smutsigt. Jag hade fokus på mina skoluppgifter och läxor. Och jag visste att skulle jag börja med att diska så skulle det leda till at hela huset städades, säkert bara för att jag inte riktigt ville plugga. Men jag tog tag i det och gjorde mina skoluppgifter istället, vilket jag nu är väldigt nöjd för.

Men nu ska jag laga något gott, det blir fisk, kokt potatis med dillsås och kokta grönsaker. Det var ju så länge sedan jag åt fisk och man ska ju äta det minst 3 gånger i veckan för hälsan. Och sen ska jag måla, det blir inget ut och sola idag för att det är molnigt, solen gömmer sig.


( Visst är det äkligt att ha en veckas liggande disk, men jag är säkert på att det har drappat alla någon gång mer eller mindre)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0